Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Komenského Škola hrou a liberální výchova - jaký je v tom rozdíl? Problém bude spíš jinde - chybí dobré příklady, jak rodičů, tak učitelů. Schopnost zaujmout a motivovat. Takové učitele jsem zažil jen tři.

Ukázkový špatný příklad je jistý VK ml., který horuje pro tradiční rodinu a proto jich založil již několik. A jako pedagog a ředitel se jaksi neosvědčil.

Navrhovaný boj o přežití a neustálá snaha o individuální vítězství ovšem koliduje s moderním týmovým přístupem, bez něhož v dnešní době je jakýkoliv pokrok obtížný. Nezaměňujte tým s kolektivem. To jsou zcela rozdílné objekty.

0 0
možnosti
Foto

Zajímavé. Naučit se „bojovat o přežití“. Je jen pozoruhodné, že ti jedinci, kteří jsou produktem této „výchovy“ se často dopracují na vrchol politické moci a nepřinášejí společnosti nic dobrého.

3 0
možnosti
Foto

Jedna známá skupina občanů ČR, aby byla pro práci zaručeně nepoužitelná, se brání vzdělání ze všech sil, čímž přes 30 let významně posiluje svou závislost na sociálních dávkách. :-(

2 0
možnosti
JK

V souvislosti s volbami v USA se rojí příspěvky socialistického typu - Amerika zahnívající. Je to jakési systematické pokračování ve vytváření nálady, že vše západní, zejména americké, je špatné, u nás je to mnohem lepší, držme se tradic, nejlépe přiohnout názory nějaké domácí světoznámé osobnosti.

Amerika, ať chcete nebo ne, je centrum světové vědy, tam vzniká většina nových vynálezů a tamní vědci táhnou pokrok vpřed. Sídlí tam nejvýznamnější technologické firmy světa. Jistě že je tam spousta zahraničních vědců, zcela logicky se každý vědec snaží být v centru dění, mezi kolegy, se kterými si rozumí a společně tak objevují nové věci. Z toho mi vychází, že dlouhými roky prověřený vzdělávací liberální systém dokáže produkovat vědce na nejvyšší úrovni a i přes problémy, které to sebou nese je tedy dobrý. Zaštiťujete se Komenským a jeho "školou hrou", ale co to vlastně je, je to ten nejvíc liberální přístup k dětem který známe a zdaleka se náš systém tomu ani neblíží, spíše má blíž k Rakousko-Uherskému mocnářství. Lpění na dogmatech učených zpaměti, nucená výuka psacího písma, které se v praxi nepoužívá a naopak upozaďování IT technologií i když jsou evidentně hlavní součástí dnešní mladé generace. Díky covidu se konečně i základní a střední školy učí spojit online, to co některé VŠ už dávno praktikovali. Věřím, že liberální individuální výchova a předávání vědomostí pro žáky populární formou je nejúčinnější metoda učení i s tím rizikem, že zejména puberťáci dokáží více volnosti hravě zneužít. Není žádná novinka, že náš mozek si nejlépe pamatuje to co je spojeno s prožitou emocí. Tato zákonitost je geniálně emotivně nazvána Komenským "škola hrou" což se nám proto tak dobře pamatuje.

Americký a náš školský systém nelze jednoduše srovnávat, jak to naznačujete a už vůbec ne hodnotit to, že oni to dělají špatně, my sice taky, ale u nás máme možnost být mnohem lepší, většinou se navrhuje tvrdší přístup k dětem a vyžaduje se absolutní poslušnost rodičů. Tak tohle opravdu ne.

2 0
možnosti
PB

Souhlas, karma.

1 0
možnosti
JH

J29a35n 23H81u36r27k98a

9. 11. 2020 2:22

děti bez mantinelů chování jsou jezdci F1 bez řidičského oprávnění a proto všechny jejich cesty končí plné havárií a pomníčků...(cit. J.B. Hvězdný Poutník)

1 0
možnosti
DI

...ano je to ktize vztahu ovčanů k minulost.Krize morálky a nabírání do volebních kandidátek ...nemorálních politiků a stav nemorálních voličů liberálně ojetých stran pro rovnost zločinců s nezločinců,křesťanů s islamisty,Satanisty,gendery a homosexualisty NWO .Tedy plán svobodozednářských sionistů upravit bordel natolik, aby sobě zavedli moc a cenzuru nade vším lidstvem. Kupodivu se ovčanstvo probouzí i při dnešním Lockdounovém Maskoballu NWO...

0 0
možnosti
Foto

Krize civilizované společnosti je rozsáhlá. Liberální výchova je jen jeden kamínek z mozaiky znázorňující apokalypsu. Jde o záměr těch nejmocnějších z mocných. Protože nejde o deformaci způsobenou ukončením fáze vývoje, jako tomu bylo dříve u všech zaniklých civilizací, dá se doufat, že tohle šílenství časem skončí jako všechny nesmysly, ala socialismus-komunismus.

1 0
možnosti
Foto

Brett Veinotte o hrůzách státního školství:

V roce 2005 jsem začal zkoumat tzv. „selhání“ státního školského systému, jak a proč „selhává“, a následné dalekosáhlé důsledky. Jakmile jsem pochopil historii a záměry státního školství, uvědomil jsem si, že je to selhání jen pro ty, kteří si myslí, že jeho účelem je osvícení. Když ale pochopíme, že mezi těmito záměry bylo formování, hendikepující indoktrinace a kontrola, musíme uznat jeho úspěch.

Poté jsem již nejen nechtěl být součástí problému, ale také jsem chtěl najít nějaký způsob zhodnocení a jednání, který by se dramaticky odchyloval od předchozích debat ohledně reforem vzdělávání. Tyto touhy, po několika nezdarech, nakonec vyústily v mou firmu, zabývající se doučováním a poradenstvím, a v podcastu School Sucks

https://www.mises.cz/clanky/rozhovor-brett-veinotte-o-hruzach-statniho-skolstvi--1516.aspx

3 0
možnosti
GH

G51e92o90r74g81e 19H26o28l21y

8. 11. 2020 22:26

Zajimava idea...souhlasim s Vami...ziji pres 50 let za oceanem,

1 0
možnosti
  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 790x
Ivana Kerlesová - původní profesí novinářka, dnes majitelka komunikační agentury se zaměřením na Public Relations, komunikaci s veřejností a marketingové projekty. Předsedkyně spolku Pro dostavbu JETE, autorka vzdělávacích projektů. Kandidátka na jihočeskou hejtmanku za hnutí Trikolóra v roce 2020, dnes bezpartijní. 

www.kerleska.cz 

 

Seznam rubrik